|
|
Autor |
Wiadomość |
grzes
Gość
|
Wysłany:
Pią 13:11, 05 Sty 2007 |
|
rozmawialem z ludzmi z innych grup i mowil, ze bylo 8 pytan z referatow, a 2 z ksiazki, te z ksiazki napisze wieczorem bo nie mam przy sobie, ale moglibysmy zrobic tak ze kazdy kto mial referat wrzucilby go na forum, bo znajac zycie wiekszosc ludzi nie ma tych referatow i to bardzo by wszystkim zycie ulatwilo
|
|
|
|
|
|
|
hipopotam
BuC :]
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany:
Pią 14:43, 05 Sty 2007 |
|
good idea przydatne te forum
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ [OUS]
OUS jest to taka organizacja, która ciągle rozszerza swoje możliwości kreowania własnej przyszłości. Jest to organizacja adaptująca się do zmiennych warunków oraz zapewniająca stałe doskonalenie się uczestników, czyli nabywanie przez nich nowych umiejętności, możliwości, wzorców działania; istotnym elementem uczenia się jest uzyskiwanie informacji na temat popełnianych przez siebie błędów i wskazówek, w jaki sposób należy te błędy skorygować.
Skupiając się na opracowaniu klasycznym, należy wyróżnić pięć niezbędnych warunków funkcjonowania OUS:
• Mistrzostwo osobiste,
• Modele myślowe,
• Wspólna wizja,
• Zespołowe uczenie się,
• Myślenie systemowe
Mistrzostwo osobiste
Mianem tym określamy szczególny rodzaj biegłości, którą nabywa się w toku ćwiczeń. Obejmuje ono zarówno formalne umiejętności zawodowe jak i dyspozycje moralne pozwalające konsekwentnie wytyczać cele i budować wizję swojego życia. Mistrzostwo osobiste nie jest stanem, który można osiągnąć – jest procesem ciągłego udoskonalania swojego sposobu postrzegania rzeczywistości i dostosowywania go do zmieniających się warunków otoczenia.
Modele myślowe
Modele myślowe tworzą stereotypy, schematy i ograniczenia, które określają sposób myślenia każdego człowieka. Aby organizacja była w stanie rozwijać się i sprawnie kreować swoją przyszłość, jej członkowie muszą być świadomi własnego sposobu myślenia. Muszą nauczyć się odkrywać przyjmowane nieświadomie założenia. Uświadomienie sobie przez członka organizacji kolejnych schematów myślowych zbliża do porozumienia, a ich ukrywanie utrudnia porozumienie. Dopiero bowiem, gdy zostaną uświadomione i ujawnione modele myślowe, możliwa stanie się skuteczna komunikacja (wymiana myśli).
Wspólna wizja
Aby organizacja mogła zbudować swoją wizję przyszłości, musi współwystąpić kilka czynników. Po pierwsze, wspólne działanie musi być ważne dla członków społeczności
Po drugie, osoby współtworzące organizację muszą być szczere przed sobą, nieobłudne i muszą mieć odwagę przyznania się do swoich prawdziwych dążeń. Wizja wtedy jest prawdziwa, gdy jest w stanie porwać wszystkich (lub przynajmniej znaczną większość) członków społeczności
Mówiąc o wspólnej wizji, mówimy o wizji, w której oczekiwania pracowników tworzą wspólny obraz organizacji przyszłości – każdy doskonale wie, w którym kierunku i po co zmierza, i jest to kierunek zbieżny w skali całej organizacji
Zespołowe uczenie się
Zespołowe uczenie się to także wspólne rozwiązywanie problemów. Aby udawało się to osiągnąć, w organizacji powinna występować szczerość i szczególna forma porozumiewania się, a więc warunek podstawowy to doskonały przepływ informacji.
Zespołowe uczenie się, doskonalenie możliwości organizacji jako całości wymaga wystąpienia wszystkich wcześniejszych elementów: członkowie społeczności muszą bowiem reprezentować sobą wysoki stopień kompetencji (mistrzostwo osobiste), muszą uporządkować swój osobisty sposób myślenia (modele myślowe) i mieć marzenia, wiedzieć ku jakim celom zmierzają (wspólna wizja przyszłości).
Myślenie systemowe
To najważniejsza dyscyplina OUS. Jest to zasób wiedzy i narzędzi, które pozwalają wyjaśniać skomplikowane zjawiska i na nie wpływać. Mamy z nim do czynienia zawsze, gdy postrzegane są zależności między pojedynczymi zjawiskami. Zakłada ono bowiem z jednej strony konieczność pewnego uproszczenia zjawisk poprzez wyodrębnienie pojedynczych procesów, z drugiej strony wskazuje na współzależności między nimi. Najważniejsze jest tu analizowanie procesów, które w swej naturze zawierają pętle sprzężenia zwrotnego, czyli w pewien sposób same wpływają na własną przyszłość. Bardzo istotne jest tu śledzenie takich procesów i wzajemnych zależności między nimi. Zjawiska zachodzące w naszym otoczeniu są coraz bardziej skomplikowane, dlatego do ich wyjaśnienia niezbędne jest uczącym się organizacjom właśnie myślenie systemowe.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arek
Masta Studenta
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
|
Wysłany:
Pią 16:41, 05 Sty 2007 |
|
To co prawda wchodzilo w material na pierwsze kolo ale moze sie przyda.
CRM (Customer Relationship Management)
/system zarządzania relacjami z klientami/
CRM to koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem, oparta na doskonałej znajomości klientów i dostosowaniu działań organizacji i produktów do ich potrzeb.
Główne zadania:
indywidualizacja obsługi masowego klienta
minimalizacja kosztów związanych z obsługą klientów
zapewnienie lojalności klientów.
Cele systemu:
wiedza, która jest rozumiana jako poznanie i zrozumienie klientów oraz rynku
segmentacja klientów i określeniu ich preferencji w celu dostosowanie produktów i usług do potrzeb i oczekiwań klientów
zadbanie o lojalność klientów wobec firmy, w tym tych najbardziej dochodowych.
CRM stanowi zintegrowany i kompletny system, którego zadaniem jest standaryzacja i wsparcie całego procesu, na który składają się takie elementy jak:
obsługa klienta
sprzedaż
marketing
zarządzanie kluczowymi klientami
serwis
wewnętrzny
analizy
Każdy z tych elementów działa osobno, jednakże wprowadzenie większej ilości modułów pozwala na ich wzajemną interakcje.
Założeniem systemu jest zbieranie wszelkiego rodzaju informacji o bieżących klientach, tj. danych osobowych, jego zamówień, stosowanej przez firmę strategii wobec danego klienta, jego preferencjach, , zadowolenia z obsługi. Głównymi korzyściami tego systemu to szybki dostęp do danych. Pozwala to na wprowadzanie działań korygujących i wyprzedzenie wyjścia klientów do konkurencji. Dobra znajomość potrzeb klientów umożliwia dostosowanie działań przedsiębiorstwa do danych potrzeb w czasie szybszym niż konkurencja i utrzymaniu lojalności klienta. Zgromadzone dane pozwalają na realizację głównego zadania systemu, jakim jest budowanie długoterminowych i bliskich relacji z klientami. Innymi korzyściami jest zmniejszenie przez system CRM czasu dotarcia do informacji. W połączeniu z ustalonymi w systemie wzorcami pracy oraz jednolitych dokumentach pozwala to na minimalizację kosztów związanych z obsługą klientów.
Firmy posiadające system CRM osiągają wiele korzyści, wśród nich:
zwiększenie satysfakcji klientów
zwiększenie lojalności klientów
zwiększenie sprzedaży
skrócenie czasu przeznaczonego przez sprzedawców na czynności administracyjne
zwiększenie efektywności wykonywanych działań posprzedażowych
zmniejszenie liczby reklamacji
zwiększenie efektywności działań promocyjnych
Optymalne wykorzystanie systemu pozwala firmom tworzyć długotrwałe, korzystne dla obu stron relacje z klientami, rezultatem których jest zwiększona lojalność i wyższe zyski.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 18:35, 05 Sty 2007 |
|
OUTSOURCING
Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my Henry Ford, 1923
• Jedna z najszybciej rozwijających się strategii zarządzania.
• Outside resource using, czyli zlecenie wykonania usług na zewnątrz. Zwykle dotyczy to zadań pomocniczych, nie związanych bezpośrednio z uzyskiwaniem dochodu!
• Dziedziny:
o zarządzanie i administracja (78% firm)
o zasoby ludzkie (77%) np. usługi ochroniarskie, prawnicze
o transport i dystrybucja (66%)
o IT (62% firm; 25% firm biorących udział w badaniu planuje inwestycje w sferze informatyki)
o marketing (51%)
o wytwarzanie (56%)
o rachunkowość i finanse (18%, a w przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 10000 pracowników, 34% firm)
o telekomunikacja (40% firm, zaś inwestycje planuje 10%)
zgodnie z American Management Association
• Obecnie 63% firm stosuje outsourcing, 2% planuje jego wykorzystanie w przeciągu roku/dwóch, 29% firm nie jest zainteresowanych.
• Według najnowszych prognoz, rynek usług outsourcingowych wzrośnie w 2008 r. Do około 680 mld USD. W Polsce, wynosi obecnie około 120 mln USD.
• Zalety:
• oszczędne i efektywne wykorzystanie czasu pracy,
• niższe koszty wykonywanych zadań i związaną z tym faktem poprawę wyników finansowych przedsiębiorstwa,
• profesjonalną obsługę, a także wyższą wydajność i jakość wykonywanych zadań,
• przejrzystą kontrolę kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa, poprawę przepływów pieniężnych (cash flow),
• redukcję finansowania dziedzin działalności przedsiębiorstwa, które nie są kluczowe dla firmy,
• uwolnienie zasobów wewnętrznych, które można przeznaczyć na inne cele,
• przyspieszenie restrukturyzacji, podział ryzyka wśród kilku partnerów, dodatkowe doradztwo.
• dostęp do najnowszych osiągnięć z dziedziny zarządzania i organizacji, a także wyspecjalizowanej, nowoczesnej technologii,
• rzetelną ochronę powierzonych do opracowania danych,
Outsourcing ma również pewne wady, do których bez wątpienia należy zaliczyć:
• uzależnienie się przedsiębiorstwa od firmy outsourcingowej,
• możliwość nieoczekiwanej podwyżki cen przez firmę outsourcingową za wykonywane usługi,
• mniejszy wpływ przedsiębiorstwa na jakość usług wykonywanych przez firmę outsourcingową.
• Wg przeprowadzonych przez prof. Drezznera badań, kazdy dolar zainwestowany w Indiach, przynosi rządowi USA od 12 do 14 centów zarobku.
• Rodzaje:
Należy rozróżnić dwa podstawowe rodzaje outsourcingu:
o kontraktowy, w którym nie ma powiązań pomiędzy zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Firma outsourcingowa jest niezależnym podmiotem gospodarczym powiązanym ze zleceniodawcą wyłącznie za pomocą umowy outsourcingowej.
o kapitałowy, w którym zleceniodawca posiada udziały kapitałowe w firmie świadczącej usługi outsourcingowe. Najczęściej wydzielana jest ze struktury przedsiębiorstwa macierzystego część jego działalności wraz z realizującym ją zespołem pracowników i tworzona na tej bazie spółka zależna kapitałowo.
Ze względu na zakres outsourcingu wyróżniamy także:
o outsourcing pełny, w którym dochodzi do objęcia przez firmę outsourcingową całego zakresu usług, związanych z danym obszarem działalności;
o outsourcing selektywny, w którym zleceniodawca wybiera pewien zakres usług z obszarów działalności przedsiębiorstwa objętych umową.
• Outsourcing, offshore outsourcing czy offshoring?
o Outsourcing, to zlecenie wykonania usługi firmie z zewnątrz. Kiedy dana usługa jest wykonywana w innym kraju, mamu do czynienia z offshore outsourcingiem. Offshoring natomiast, to wykonanie danej usługi czy zlecenia za granicą, bez względu na to, czy praca odbywa się w organizacji, czy wykonywan jest przez zewnętrzną firmę.
|
|
|
|
|
YOUstycha
Studencina
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany:
Sob 18:15, 06 Sty 2007 |
|
Corporate Social Responsibility to odpowiedzialność społeczna biznesu - koncepcja, według której przedsiębiorstwa dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z rozmaitymi grupami interesariuszy. Chodzi o inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje ze społeczeństwem, oparte na dobrowolnym zaangażowaniu
Zasada przyświecająca firmą stosującym CSR brzmi::
"Wykonuj swą pracę najlepiej jak możesz i nie czerp korzyści ze słabości ludzi korzystających z twych usług”
Przedsiebiorstwo "zorientowane na odpowiedzialnosc" to takie, które pozytywnie odpowiada na oczekiwania zróznicowanego otoczenia oraz instytucji i osób, które je tworza. Tradycyjne spojrzenie na zarzadzanie przedsiebiorstwem, wyrazajace sie w koncentrowaniu uwagi na jego wewnetrznych problemach to dzisiaj za malo zeby zarzadzac skutecznie.
Tak wiec odpowiedzialnosc biznesu opiera sie z zalozenia na dzialaniach wykraczajacych poza zobowiazania prawne. Odpowiedzialny biznes to koncepcja prowadzenia dzialalnosci gospodarczej w oparciu o budowanie trwalych, przejrzystych relacji ze wszystkimi zainteresowanymi stronami (interesariuszami):
z akcjonariuszami, pracownikami, klientami, dostawcami i partnerami, z innymi przedsiebiorstwami na rynku, a przede wszystkim spolecznoscią lokalną.
Relacje te okresla wplyw na spolecznosci lokalne i prowadzą do bardziej efektywnej wspólpracy z nimi.
Zasadniczym elementem stosowanym przez firmy realizujące koncepcje CSR jest Dialog społeczny:
Dialog Społeczny - to wymiana informacji i poglądów pomiędzy firmą i jej otoczeniem; poznanie opinii partnerów społecznych firmy prowadzi w efekcie do tego, by firma dostosowywała sposób prowadzenia działalności do rozsądnych oczekiwań swojego otoczenia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hipopotam
BuC :]
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany:
Sob 19:44, 06 Sty 2007 |
|
dawajcie reszte bo jest taki news. niktore grupy mialy kolo z zarzadzania w czwartek. i bylo 10 pytan z czego 8 bylo z referatow :> i 2 z krzakiewicza...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
menka221
El Magistro
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
|
Wysłany:
Nie 14:02, 07 Sty 2007 |
|
a wlanie z tele pracy mial byc w formie elektronicznej referacik, a go nie ma :/ no i jeszcze nam chyba nie przekazala tych opracowan grupa w której byl Bartek Przydrózny, a klientka je ma.. :/ pożyczyć do skserowania
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
menka221
El Magistro
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
|
Wysłany:
Nie 14:03, 07 Sty 2007 |
|
wiec mialabym calosc jakgdyby te grupy dostarczyly i moglabym uzyczyc do skserownia .. A i jak bedziecie miec informacje jakie te 2 pytania to piszcie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
grzes
Gość
|
Wysłany:
Nie 14:40, 07 Sty 2007 |
|
1. Etapy kontroli (3)
2. Wiezi zachodzace w strukturach organizacji (4)
+ nasze notatki z globalizacji,ale to niech krystian wrzuci
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 15:28, 07 Sty 2007 |
|
Zarządzanie czasem (ang. time management) – podnoszenie skuteczności działania poprzez efektywniejsze wykorzystywanie czasu. Terminu ‘zarządzanie czasem’ najczęściej używa się w kontekście pracy i kariery, choć odnosić się może do wszystkich sfer życia.Głównym założeniem zarządzania czasem jest to, że dobrze wykorzystując czas, można więcej zrobić, a więc wzrasta szansa na sukces.
Metody zarządzania czasem
1. Określanie celu
2. Planowanie
3. Podejmowanie decyzji
Etapy podejmowania decyzji :
1. ustalenie potrzeby podjęcia decyzji,
2. sprecyzowanie kryteriów przyszłej oceny decyzji którą dziś podejmiemy,
3. ustalenie wagi (wartości) poszczególnych kryteriów,
4. sformułowanie alternatyw decyzyjnych,
5. porównanie i ocena (analiza),
6. ostateczne podjęcie decyzji.
Najczęściej popełniane błędy w zarządzaniu czasem:
Odwlekanie
Perfekcjonizm
Pracoholizm
Zachowania typu A
Zalety planowania o osobistym zarządzaniu czasem:
określanie celów zawodowych i prywatnych;
lepsze i szybsze osiąganie celów zawodowych i prywatnych;
oszczędzanie czasu i uzyskiwanie go na rzeczywiście ważne zadania i cele;
koncentracja na rzeczywiście ważnych zadaniach i zapewnienie ich wykonania;
rezerwy czasu na rzeczy nieprzewidziane;
dobry klimat w pracy (dobre stosunki z pracownikami);
zmniejszenie stresu pozwalające na wydajniejszą pracę;
|
|
|
|
|
hipopotam
BuC :]
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany:
Nie 15:36, 07 Sty 2007 |
|
troche nie fajnie jest... bo mam info od ziomka ze u niego bylo 5 pytan z referatow i 5 krzakiewicza. ja to wole referaty niz jebanego krzakiewicza
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Baron
Masta Studenta
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:01, 07 Sty 2007 |
|
menka221 napisał: |
a wlanie z tele pracy mial byc w formie elektronicznej referacik, a go nie ma :/ no i jeszcze nam chyba nie przekazala tych opracowan grupa w której byl Bartek Przydrózny, a klientka je ma.. :/ pożyczyć do skserowania |
Telepraca będzie na forum ok 22.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
menka221
El Magistro
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
|
Wysłany:
Nie 17:03, 07 Sty 2007 |
|
A to czasami nie jest tak, ze pytań z referatów jet tyle ile grupa zdążyła zaprezentować?? Bo jakby tak było to u nas byloby 7 pytań z referacików i 3 z krzakiewicza..
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krystian
El Magistro
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z tąd
|
Wysłany:
Nie 17:04, 07 Sty 2007 |
|
ej a koło jest jutro??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hipopotam
BuC :]
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany:
Nie 19:24, 07 Sty 2007 |
|
dobry joke. kolo z podstaw zarzadzania jest w czwartek.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |