Forum Oficjalne Forum Grupy 20 WZ Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 PODSTAWY ZARZADZANIA Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
grzes
Gość





PostWysłany: Pią 13:11, 05 Sty 2007 Powrót do góry

rozmawialem z ludzmi z innych grup i mowil, ze bylo 8 pytan z referatow, a 2 z ksiazki, te z ksiazki napisze wieczorem bo nie mam przy sobie, ale moglibysmy zrobic tak ze kazdy kto mial referat wrzucilby go na forum, bo znajac zycie wiekszosc ludzi nie ma tych referatow i to bardzo by wszystkim zycie ulatwilo
hipopotam
BuC :]



Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Pią 14:43, 05 Sty 2007 Powrót do góry

good idea Idea przydatne te forum Wink

ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ [OUS]



OUS jest to taka organizacja, która ciągle rozszerza swoje możliwości kreowania własnej przyszłości. Jest to organizacja adaptująca się do zmiennych warunków oraz zapewniająca stałe doskonalenie się uczestników, czyli nabywanie przez nich nowych umiejętności, możliwości, wzorców działania; istotnym elementem uczenia się jest uzyskiwanie informacji na temat popełnianych przez siebie błędów i wskazówek, w jaki sposób należy te błędy skorygować.
Skupiając się na opracowaniu klasycznym, należy wyróżnić pięć niezbędnych warunków funkcjonowania OUS:
• Mistrzostwo osobiste,
• Modele myślowe,
• Wspólna wizja,
• Zespołowe uczenie się,
• Myślenie systemowe

Mistrzostwo osobiste

Mianem tym określamy szczególny rodzaj biegłości, którą nabywa się w toku ćwiczeń. Obejmuje ono zarówno formalne umiejętności zawodowe jak i dyspozycje moralne pozwalające konsekwentnie wytyczać cele i budować wizję swojego życia. Mistrzostwo osobiste nie jest stanem, który można osiągnąć – jest procesem ciągłego udoskonalania swojego sposobu postrzegania rzeczywistości i dostosowywania go do zmieniających się warunków otoczenia.

Modele myślowe

Modele myślowe tworzą stereotypy, schematy i ograniczenia, które określają sposób myślenia każdego człowieka. Aby organizacja była w stanie rozwijać się i sprawnie kreować swoją przyszłość, jej członkowie muszą być świadomi własnego sposobu myślenia. Muszą nauczyć się odkrywać przyjmowane nieświadomie założenia. Uświadomienie sobie przez członka organizacji kolejnych schematów myślowych zbliża do porozumienia, a ich ukrywanie utrudnia porozumienie. Dopiero bowiem, gdy zostaną uświadomione i ujawnione modele myślowe, możliwa stanie się skuteczna komunikacja (wymiana myśli).

Wspólna wizja

Aby organizacja mogła zbudować swoją wizję przyszłości, musi współwystąpić kilka czynników. Po pierwsze, wspólne działanie musi być ważne dla członków społeczności
Po drugie, osoby współtworzące organizację muszą być szczere przed sobą, nieobłudne i muszą mieć odwagę przyznania się do swoich prawdziwych dążeń. Wizja wtedy jest prawdziwa, gdy jest w stanie porwać wszystkich (lub przynajmniej znaczną większość) członków społeczności
Mówiąc o wspólnej wizji, mówimy o wizji, w której oczekiwania pracowników tworzą wspólny obraz organizacji przyszłości – każdy doskonale wie, w którym kierunku i po co zmierza, i jest to kierunek zbieżny w skali całej organizacji

Zespołowe uczenie się

Zespołowe uczenie się to także wspólne rozwiązywanie problemów. Aby udawało się to osiągnąć, w organizacji powinna występować szczerość i szczególna forma porozumiewania się, a więc warunek podstawowy to doskonały przepływ informacji.
Zespołowe uczenie się, doskonalenie możliwości organizacji jako całości wymaga wystąpienia wszystkich wcześniejszych elementów: członkowie społeczności muszą bowiem reprezentować sobą wysoki stopień kompetencji (mistrzostwo osobiste), muszą uporządkować swój osobisty sposób myślenia (modele myślowe) i mieć marzenia, wiedzieć ku jakim celom zmierzają (wspólna wizja przyszłości).

Myślenie systemowe

To najważniejsza dyscyplina OUS. Jest to zasób wiedzy i narzędzi, które pozwalają wyjaśniać skomplikowane zjawiska i na nie wpływać. Mamy z nim do czynienia zawsze, gdy postrzegane są zależności między pojedynczymi zjawiskami. Zakłada ono bowiem z jednej strony konieczność pewnego uproszczenia zjawisk poprzez wyodrębnienie pojedynczych procesów, z drugiej strony wskazuje na współzależności między nimi. Najważniejsze jest tu analizowanie procesów, które w swej naturze zawierają pętle sprzężenia zwrotnego, czyli w pewien sposób same wpływają na własną przyszłość. Bardzo istotne jest tu śledzenie takich procesów i wzajemnych zależności między nimi. Zjawiska zachodzące w naszym otoczeniu są coraz bardziej skomplikowane, dlatego do ich wyjaśnienia niezbędne jest uczącym się organizacjom właśnie myślenie systemowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arek
Masta Studenta



Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pią 16:41, 05 Sty 2007 Powrót do góry

To co prawda wchodzilo w material na pierwsze kolo ale moze sie przyda.

CRM (Customer Relationship Management)

/system zarządzania relacjami z klientami/

CRM to koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem, oparta na doskonałej znajomości klientów i dostosowaniu działań organizacji i produktów do ich potrzeb.

Główne zadania:
 indywidualizacja obsługi masowego klienta
 minimalizacja kosztów związanych z obsługą klientów
 zapewnienie lojalności klientów.

Cele systemu:
 wiedza, która jest rozumiana jako poznanie i zrozumienie klientów oraz rynku
 segmentacja klientów i określeniu ich preferencji w celu dostosowanie produktów i usług do potrzeb i oczekiwań klientów
 zadbanie o lojalność klientów wobec firmy, w tym tych najbardziej dochodowych.

CRM stanowi zintegrowany i kompletny system, którego zadaniem jest standaryzacja i wsparcie całego procesu, na który składają się takie elementy jak:
 obsługa klienta
 sprzedaż
 marketing
 zarządzanie kluczowymi klientami
 serwis
 wewnętrzny
 analizy

Każdy z tych elementów działa osobno, jednakże wprowadzenie większej ilości modułów pozwala na ich wzajemną interakcje.

Założeniem systemu jest zbieranie wszelkiego rodzaju informacji o bieżących klientach, tj. danych osobowych, jego zamówień, stosowanej przez firmę strategii wobec danego klienta, jego preferencjach, , zadowolenia z obsługi. Głównymi korzyściami tego systemu to szybki dostęp do danych. Pozwala to na wprowadzanie działań korygujących i wyprzedzenie wyjścia klientów do konkurencji. Dobra znajomość potrzeb klientów umożliwia dostosowanie działań przedsiębiorstwa do danych potrzeb w czasie szybszym niż konkurencja i utrzymaniu lojalności klienta. Zgromadzone dane pozwalają na realizację głównego zadania systemu, jakim jest budowanie długoterminowych i bliskich relacji z klientami. Innymi korzyściami jest zmniejszenie przez system CRM czasu dotarcia do informacji. W połączeniu z ustalonymi w systemie wzorcami pracy oraz jednolitych dokumentach pozwala to na minimalizację kosztów związanych z obsługą klientów.


Firmy posiadające system CRM osiągają wiele korzyści, wśród nich:
 zwiększenie satysfakcji klientów
 zwiększenie lojalności klientów
 zwiększenie sprzedaży
 skrócenie czasu przeznaczonego przez sprzedawców na czynności administracyjne
 zwiększenie efektywności wykonywanych działań posprzedażowych
 zmniejszenie liczby reklamacji
 zwiększenie efektywności działań promocyjnych

Optymalne wykorzystanie systemu pozwala firmom tworzyć długotrwałe, korzystne dla obu stron relacje z klientami, rezultatem których jest zwiększona lojalność i wyższe zyski.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 18:35, 05 Sty 2007 Powrót do góry

OUTSOURCING

Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my Henry Ford, 1923

• Jedna z najszybciej rozwijających się strategii zarządzania.
• Outside resource using, czyli zlecenie wykonania usług na zewnątrz. Zwykle dotyczy to zadań pomocniczych, nie związanych bezpośrednio z uzyskiwaniem dochodu!
• Dziedziny:
o zarządzanie i administracja (78% firm)
o zasoby ludzkie (77%) np. usługi ochroniarskie, prawnicze
o transport i dystrybucja (66%)
o IT (62% firm; 25% firm biorących udział w badaniu planuje inwestycje w sferze informatyki)
o marketing (51%)
o wytwarzanie (56%)
o rachunkowość i finanse (18%, a w przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 10000 pracowników, 34% firm)
o telekomunikacja (40% firm, zaś inwestycje planuje 10%)
zgodnie z American Management Association
• Obecnie 63% firm stosuje outsourcing, 2% planuje jego wykorzystanie w przeciągu roku/dwóch, 29% firm nie jest zainteresowanych.
• Według najnowszych prognoz, rynek usług outsourcingowych wzrośnie w 2008 r. Do około 680 mld USD. W Polsce, wynosi obecnie około 120 mln USD.
• Zalety:
• oszczędne i efektywne wykorzystanie czasu pracy,
• niższe koszty wykonywanych zadań i związaną z tym faktem poprawę wyników finansowych przedsiębiorstwa,
• profesjonalną obsługę, a także wyższą wydajność i jakość wykonywanych zadań,
• przejrzystą kontrolę kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa, poprawę przepływów pieniężnych (cash flow),
• redukcję finansowania dziedzin działalności przedsiębiorstwa, które nie są kluczowe dla firmy,
• uwolnienie zasobów wewnętrznych, które można przeznaczyć na inne cele,
• przyspieszenie restrukturyzacji, podział ryzyka wśród kilku partnerów, dodatkowe doradztwo.
• dostęp do najnowszych osiągnięć z dziedziny zarządzania i organizacji, a także wyspecjalizowanej, nowoczesnej technologii,
• rzetelną ochronę powierzonych do opracowania danych,
Outsourcing ma również pewne wady, do których bez wątpienia należy zaliczyć:
• uzależnienie się przedsiębiorstwa od firmy outsourcingowej,
• możliwość nieoczekiwanej podwyżki cen przez firmę outsourcingową za wykonywane usługi,
• mniejszy wpływ przedsiębiorstwa na jakość usług wykonywanych przez firmę outsourcingową.
• Wg przeprowadzonych przez prof. Drezznera badań, kazdy dolar zainwestowany w Indiach, przynosi rządowi USA od 12 do 14 centów zarobku.
• Rodzaje:
Należy rozróżnić dwa podstawowe rodzaje outsourcingu:
o kontraktowy, w którym nie ma powiązań pomiędzy zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Firma outsourcingowa jest niezależnym podmiotem gospodarczym powiązanym ze zleceniodawcą wyłącznie za pomocą umowy outsourcingowej.
o kapitałowy, w którym zleceniodawca posiada udziały kapitałowe w firmie świadczącej usługi outsourcingowe. Najczęściej wydzielana jest ze struktury przedsiębiorstwa macierzystego część jego działalności wraz z realizującym ją zespołem pracowników i tworzona na tej bazie spółka zależna kapitałowo.
Ze względu na zakres outsourcingu wyróżniamy także:
o outsourcing pełny, w którym dochodzi do objęcia przez firmę outsourcingową całego zakresu usług, związanych z danym obszarem działalności;
o outsourcing selektywny, w którym zleceniodawca wybiera pewien zakres usług z obszarów działalności przedsiębiorstwa objętych umową.
• Outsourcing, offshore outsourcing czy offshoring?
o Outsourcing, to zlecenie wykonania usługi firmie z zewnątrz. Kiedy dana usługa jest wykonywana w innym kraju, mamu do czynienia z offshore outsourcingiem. Offshoring natomiast, to wykonanie danej usługi czy zlecenia za granicą, bez względu na to, czy praca odbywa się w organizacji, czy wykonywan jest przez zewnętrzną firmę.
YOUstycha
Studencina



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brześć Kujawski

PostWysłany: Sob 18:15, 06 Sty 2007 Powrót do góry

Corporate Social Responsibility to odpowiedzialność społeczna biznesu - koncepcja, według której przedsiębiorstwa dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z rozmaitymi grupami interesariuszy. Chodzi o inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje ze społeczeństwem, oparte na dobrowolnym zaangażowaniu

Zasada przyświecająca firmą stosującym CSR brzmi::
"Wykonuj swą pracę najlepiej jak możesz i nie czerp korzyści ze słabości ludzi korzystających z twych usług”

Przedsiebiorstwo "zorientowane na odpowiedzialnosc" to takie, które pozytywnie odpowiada na oczekiwania zróznicowanego otoczenia oraz instytucji i osób, które je tworza. Tradycyjne spojrzenie na zarzadzanie przedsiebiorstwem, wyrazajace sie w koncentrowaniu uwagi na jego wewnetrznych problemach to dzisiaj za malo zeby zarzadzac skutecznie.
Tak wiec odpowiedzialnosc biznesu opiera sie z zalozenia na dzialaniach wykraczajacych poza zobowiazania prawne. Odpowiedzialny biznes to koncepcja prowadzenia dzialalnosci gospodarczej w oparciu o budowanie trwalych, przejrzystych relacji ze wszystkimi zainteresowanymi stronami (interesariuszami):
z akcjonariuszami, pracownikami, klientami, dostawcami i partnerami, z innymi przedsiebiorstwami na rynku, a przede wszystkim spolecznoscią lokalną.
Relacje te okresla wplyw na spolecznosci lokalne i prowadzą do bardziej efektywnej wspólpracy z nimi.

Zasadniczym elementem stosowanym przez firmy realizujące koncepcje CSR jest Dialog społeczny:
Dialog Społeczny - to wymiana informacji i poglądów pomiędzy firmą i jej otoczeniem; poznanie opinii partnerów społecznych firmy prowadzi w efekcie do tego, by firma dostosowywała sposób prowadzenia działalności do rozsądnych oczekiwań swojego otoczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hipopotam
BuC :]



Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Sob 19:44, 06 Sty 2007 Powrót do góry

dawajcie reszte Razz bo jest taki news. niktore grupy mialy kolo z zarzadzania w czwartek. i bylo 10 pytan z czego 8 bylo z referatow :> i 2 z krzakiewicza... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
menka221
El Magistro



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 14:02, 07 Sty 2007 Powrót do góry

a wlanie z tele pracy mial byc w formie elektronicznej referacik, a go nie ma :/ no i jeszcze nam chyba nie przekazala tych opracowan grupa w której byl Bartek Przydrózny, a klientka je ma.. :/ pożyczyć do skserowania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
menka221
El Magistro



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 14:03, 07 Sty 2007 Powrót do góry

wiec mialabym calosc jakgdyby te grupy dostarczyly Smile i moglabym uzyczyc do skserownia Smile.. A i jak bedziecie miec informacje jakie te 2 pytania to piszcie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
grzes
Gość





PostWysłany: Nie 14:40, 07 Sty 2007 Powrót do góry

1. Etapy kontroli (3)
2. Wiezi zachodzace w strukturach organizacji (4)

+ nasze notatki z globalizacji,ale to niech krystian wrzuci
Gość






PostWysłany: Nie 15:28, 07 Sty 2007 Powrót do góry

Zarządzanie czasem (ang. time management) – podnoszenie skuteczności działania poprzez efektywniejsze wykorzystywanie czasu. Terminu ‘zarządzanie czasem’ najczęściej używa się w kontekście pracy i kariery, choć odnosić się może do wszystkich sfer życia.Głównym założeniem zarządzania czasem jest to, że dobrze wykorzystując czas, można więcej zrobić, a więc wzrasta szansa na sukces.
Metody zarządzania czasem
1. Określanie celu
2. Planowanie
3. Podejmowanie decyzji

Etapy podejmowania decyzji :
1. ustalenie potrzeby podjęcia decyzji,
2. sprecyzowanie kryteriów przyszłej oceny decyzji którą dziś podejmiemy,
3. ustalenie wagi (wartości) poszczególnych kryteriów,
4. sformułowanie alternatyw decyzyjnych,
5. porównanie i ocena (analiza),
6. ostateczne podjęcie decyzji.

Najczęściej popełniane błędy w zarządzaniu czasem:
 Odwlekanie
 Perfekcjonizm
 Pracoholizm
 Zachowania typu A


Zalety planowania o osobistym zarządzaniu czasem:
 określanie celów zawodowych i prywatnych;
 lepsze i szybsze osiąganie celów zawodowych i prywatnych;
 oszczędzanie czasu i uzyskiwanie go na rzeczywiście ważne zadania i cele;
 koncentracja na rzeczywiście ważnych zadaniach i zapewnienie ich wykonania;
 rezerwy czasu na rzeczy nieprzewidziane;
 dobry klimat w pracy (dobre stosunki z pracownikami);
 zmniejszenie stresu pozwalające na wydajniejszą pracę;
hipopotam
BuC :]



Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Nie 15:36, 07 Sty 2007 Powrót do góry

troche nie fajnie jest... bo mam info od ziomka ze u niego bylo 5 pytan z referatow i 5 krzakiewicza. Confused ja to wole referaty niz jebanego krzakiewicza Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Baron
Masta Studenta



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:01, 07 Sty 2007 Powrót do góry

menka221 napisał:
a wlanie z tele pracy mial byc w formie elektronicznej referacik, a go nie ma :/ no i jeszcze nam chyba nie przekazala tych opracowan grupa w której byl Bartek Przydrózny, a klientka je ma.. :/ pożyczyć do skserowania Smile


Telepraca będzie na forum ok 22.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
menka221
El Magistro



Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 17:03, 07 Sty 2007 Powrót do góry

A to czasami nie jest tak, ze pytań z referatów jet tyle ile grupa zdążyła zaprezentować?? Bo jakby tak było to u nas byloby 7 pytań z referacików i 3 z krzakiewicza..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krystian
El Magistro



Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z tąd

PostWysłany: Nie 17:04, 07 Sty 2007 Powrót do góry

ej a koło jest jutro??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hipopotam
BuC :]



Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Nie 19:24, 07 Sty 2007 Powrót do góry

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

dobry joke. kolo z podstaw zarzadzania jest w czwartek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)